neděle 15. května 2011

Wire-wrapping

Technika wire wrapping, neboli obpétání tlustšího drátku tenčím je velmi rozšířená a s jejím využitím vznikají zajímavá díla. Dle složitosti motivu může práce trvat i několik hodin. Také spotřeba drátku je veliká. Mnoho výrobců šperků používá ke zkrášlení ještě pájené nebo odlévané kuličky.


My first wire-wrapped piece ever. It´s made from two different sizes of silver wire (real Ag) and small round castings. I used one big Rodochrosite cabochon (CAB = shape, on the bottom is the shape flat, on the top is it little rounded and "bulgy". Working with cabochons is harder, cause you need to fit it in the jewel construction without any hole - it means any help). I used a blue leather lace.It measures cca. 4x4 cm.

Můj první výrobek dělaný technikou wire wrapping. Je vyreoben ze stíbrných drátků dvou velikostí a malých kulatých odlitků. Doprostřed jsem vložila modrý  kabošon rodochrozitu (Kabošon, zkráceně CAB je tvar obvyklý ve šperkařství. Ze spodní strany je plochý, z horní strany je kultaý, vypouklý, zpravdila souměrný. Práce s kabošony je náročná, protože kabošony nemají dírku jako korálky, či předvrtané přívěsky. Musíme jej tedy šikovně uchytit do konstrukce.). Přívěsek visí na modré kůžičce. Měří cca 4x4 cm.



Next jewel is in the shape of donut and it´s a little simplier to make (because of the hole). I used copper wires and brown leather lace.

 Další šperk má tvar tzv. Donutu (název provrtané koblihy). Tento tvar je jednodušší obplést, protože zde máme ku pomoci středovou díru. Tentokrát jsem použila drátky měděné. Šperk je zavěšen na hnědé kůžičce.




The same like on the first picture, but in this case I´ve used a bead - Violet agate with hole in the middle. It  measures cca 4,5x3,5 cm. I´ve used a violet leather lace. The spirals are wrought.

Ten samý styl šperku jako na prvním obrázku. Rozdíl je ale v kameni. Požila jsem fialová achát, který je provrtaný, tudíž se s ním v mnoha případech lépe pracuje. Šperk měří cca 4,5x3,5 cm a je zavěšen na fialové kůžičce. Spirály v předu jsou tepané.

Žádné komentáře: